Arlandastad, blåmåne och facebook

Igår gjorde jag som sagt ett besökt på Scandinavian Masters på Arlandastad GK och arrangemanget  var på alla sätt strålande och det kommer bli tradition för mig att besöka Masters. Arlandastads golfklubb är belägen mitt i ett infrastrukturellt Mecka. Ovan ens huvud lyfte plan i tid och minut och ljudet när jumbojetsen gav sig av var ganska kraftigt. E4 susar förbi alldeles intill och snabbtågen till Arlanda flygplats lika så. Ändå var känslan att man befann sig på vilken bana som helst med det undantaget att kvalitén på golfen var så mycket högre än när jag och mina medgolfare i övriga Sverige är ute och hackar.  

De slogs många fina slag (men jag ska inte gå in på dem) men framförallt var det en oerhört härlig stämning. Gott om trevliga människor och spelare som bjöd till och inte stampade för bli som divor. 18:e hålet var också något speciellt. Runt greenen hade man byggt ett komplex som mer likande en fotbollsarena än en golfläktare. Vi tog dock sikte på hål 16 på förmiddagen för att se spelare som Parnevik, Edfors, Broudhouse och Hansson och på eftermiddagen var det 13:e som gällde, varifrån vi såg top 20 på ett avstånd av ca 3-5 meter.

Vid 16-tiden drog vi oss därifrån med destination Västerås. Pizza, rödvin, bärs och grogg här hemma innan vi vid 12-snåret drog oss ned till Blue Moon Bar. Ni som varit i Västerås vet att det egentligen bara finns ett ställe för dem i min ålder att gå till och det är månen. Trist att det ska behöva vara så i en såpass stor stad som denna men ändring är tydligen på väg. Strike storsatsar och öppnar i höst en klubb som uttalat ska konkurrera med månen, vilket jag tycker ska bli kul. Månen är ofta bra men tyvärr inte igår. Men men, överlag var dagen väldigt bra.

Nog om min helg, nu istället en stilla fråga, börjar man bli gammal och trög? Inom vissa områden är nog svaret tyvärr ja.....Jag har sedan drygt en vecka varit medlem på Facebook, och endel förstår jag, men mycket är ett stort mörker. Jag vet hur man lägger till vänner och skriver meddelanden men till detta finns en massa tilläggstjänster som gör mig alldeles vimsig. Jag tror inte det är svårt men det krävs ju att man anställs på halvtid av facebook för att lära sig och förstå. 

Varför måste allt vara så omständigt nu för tiden? Det är samma med TV-spel, en himla massa knappar och funktioner som tar sig ett halvår att lära. Tacka vet jag Nintendo 8-bit med bara 2 knappar...

Nä, nu låter jag som en maskulin Sandi Thom, jag förstår att tekniken måste få gå framåt. Det är nog bara att acceptera att man inte fixar att håll sig ajour med alla nymodigheter.

Mitt bristande kunnande kommer antagligen få till följd att människor som upphöjt mig till någon "superstatus" eller skickat någon "present" kanske inte får samma gensvar från mig, åtminstone inte sådär på direkten. För detta vill jag be om ursäkt. Jag tycker mycket om alla mina vänner & uppskattar djupt (och blir ibland rörd till tårar) över att ni på olika sätt uppmärksammar mig. Om ni på något sätt skickar mig något form av meddelande på facebook och blir ignorerade av mig beror det i så fall enbart på att mitt kunnande inom detta område är otroligt låg. Jag hoppas att ni har överseende med detta och jag ska försöka lära mig.

Nedan finns lite bilder från min dag i går. Ha de bra allesammans! /Anders





Arlanda, infrastruktur och blå måne

301529-4

Kommentarer
Postat av: cajsa

du är ursäktad anders, men bara för att det är du.. :)

2007-08-19 @ 20:23:39
URL: http://lifeisabitch.blogg.se
Postat av: Rickard

du vill gärna att det ska se ut som att du spelar på europatouren på den där bilden, haha. Och Anders, detta är andra golfinlägget i rad. Ska vi döpa om den till almostgolf istället?

2007-08-20 @ 03:17:04
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0