Almostordinary nyårsblogg 2008

Så var det nästan slut. Bara timmar återstår av år 2008. Jag sitter här i min lägenhet med en liten whiskeypinne (mest för att bota förkylningen :-)) och tänkte summera. 08 har  varit ett minnesvärt år. Betydligt mer minnesvärt än 05,06 & 07 men frågan är om det har varit bättre. Jag vet inte men jag tror inte det. Det har inte varit dåligt men heller ingen superhöjdare. Ett ordinärt år att vara tacksam över helt enkelt.

Vad som gjort 08 så minnesvärt är naturligtvis alla 30-årsfester. Hann med att gå på 6 stycken (inklusive min egna) och alla måste kategoriseras som bra. Har skrivit om alla tidigare så ska inte gå in i dessa för djupt men det är dessa jag kommer att minnas från 2008. Några andra minnesvärda ögonblick är:

- Avslutningen av Bandycoachen här i Västerås. Sjukt kul!
- IFK´s sena kvittering mot Vetlanda som säkrade  kontraktet. Nevöst var bara förnamnet.
- Midsommarfesten på torpet
- "Indiana Jones"-paddlingen i Dalsland
- Skärtorsdagen hos Karl. Röd blev blå eller hur var det? :-)
- Uggla, Ulveson & Rehnborg på Cirkus. Skrattar ännu...
- Eaglen på hål 5 på Ängsö, min första!
- Skidresan till Lofsdalen

08 har annars flytit på utan större utropstecken. Golfen har varit en katastrof. Mitt sämsta golfår på 2000-talet. Kärlekslivet har varit på ungefär samma nivå. Jobbet har gått sin gilla gång. Har flugit en massa och börjar faktsikt vänja mig lite även om jag fortfarande är rädd vid starten. Har besökt  5 olika länder varav Storbritannien för första gången. Köpt en ny dator har jag också gjort till fleras glädje. 

Mitt nyårslöfte X-13 har jag inte hållit. Prognosen visar på att jag slutar X-4. Dock måste man till mitt försvar säga att jag omvandlat ganska mycket fett till muskler och att midjemåttet minskat endel. Men ändå, uppdraget misslyckat. Nästa års nyårslöfte sätts i kväll.

Till årets låt för egen del utser jag Kents "747". Hur har jag kunnat missa den tidigare? Tittar man på ny musik ger jag titeln årets låt till The Killers med "Human". Grymt bra! Årets film är utan tvekan "Charlie Wilson´s War". Längst ned i detta inlägg har jag lagt in vad jag anser är årets bild. Den är svårslagen även i ett internationellt perspektiv:-)

Nyårsafton firar jag med kära vänner här i Västerås och på själva 12-slaget befinner vi oss på en liten restaurang/pub vid svartån

Så gott folk, tack för all kärlek ni under 2008 lagt till min logg, bland annat via kommentarer i denna blogg :-) Syns och hör under 2009!

GOTT NYTT ÅR!

/Anders - en vanlig människa 2008



ÅRETS BILD 2008



 

Kommentarer
Postat av: Kalle

Hahahhaha

2009-01-05 @ 10:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0