TÄFTAB = Min alldeles egna jultradition

Jo, så är det ju. Kände att en egenpåhittat förkortning var på sin plats. Dåligt med blogg igen. Skulle kunna skylla på julhandel, jobbet och tjänsteresor men ska jag vara ärlig så har jag bara skitit i det. Inte varit på humör helt enkelt...

TÄFTAB står för "tomten är far till alla barnen". En kväll varje december tittar jag på denna och det har blivit lite av min egna jultradition. Igår var det dags igen och jag skrattade lika mycket som vanligt. Dan Ekborgs gestaltning av en överförfriskad och rik byggnadsherre är fullständigt genial! Till filmen dracks som vanligt glögg (lättglögg dock) och åts pepparkakor. En härlig jultradition som jag kommer hålla fast vid.

Längtar verkligen till jul nu. Känns att det är ett break jag behöver. Vilken höst det har varit. Den jobbigaste på  flera år för egen del men man ska inte klaga. Men det ska bli enormt skönt att komma hem till Vänersborg några dagar.

Slutligen vill jag ta av mig Borzalinon som jag inte äger och buga mig för drottningen som abdikerade igår. Annika Sörenstam är den största svenska kvinliga idrottare genom tiderna och en av världens största. Hon spelar i precis samma division som Borg och Stenmark.  Jag kommer jag sakna vår Annika och jag tror inte att Sverige kommer att se en sådan storstjärna igen under de kommande 50 åren i en indivduell idrott.


/Anders - Vanlig


Kommentarer
Postat av: Kihlen

Det enda vettiga i sista stycket är att du kallar Sörenstam för "det"...

2008-12-15 @ 22:57:32
Postat av: Kalle

:)

2008-12-23 @ 10:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0