Dags att summera

Ja, strax ska jag gör det. Först lite av min vecka. Varit massa jobb, utlandsresa, föräldrabesök och söndagshäng i Västerås. Tempot på jobbbet fortsätter som sagt att vara högt och det är inte så mycket att säga om det. I torsdags bar det av till London för attt presentera budgeten. Gick ungefär som förväntat och alltid kul att komma ut och möta lite annat folk i organisationen. Landade igen på Arlanda vid 8-tiden fredagkväll och åkte då tiillbaka till Västerås dit mina föräldrar redan anlänt. Tog sedan med dem runt i Västerås på lördagen. Söndagen har varit ganska lugn. Var nere och luncha och fikade lite på stan, inte särskilt mycket mer. Tyvärr plockade min kropp med sig en förkylning från England av vilken jag troligen kommer att få lida lite av i veckan som kommer...

Så då till summeringen. Även om herr Nilsson och konstapel Kihlsten fortfarande återstår så tänkte jag summera alla härliga 30-årsfester jag fått uppleva detta och förra året. Några har varit roligare än andra men alla har verkligen varit bra! Jag tänker inte lägga någon vikt vilken som varit roligast utan snarare gå in på specifika höjdpunkter. Jag gick på 7 av de 8 jag var inbjuden till. Gillar inte att jag missade SOA´s men det funkade inte helt enkelt. Liddéns, Kjellströms, Hallstens, Rickard/Thomas, Kalle/Åbros, Fredriks och Min/MIckes deltog jag dock på. Också svårt att bedöma sin egna så jag lämnar den utanför.

Bästa musiken: Kjellströms (enda med inhyrd DJ så det är svårt att slå)
Godaste maten: Hallsten (Är man utbildad kock så är man)
Bästa talet: Rickard/Thomas (Danielssons tal tilll Thomas och avslutningen med "high school films" applåd var grym)
Roligaste presenten: Kalles kapitalistkvast till Åbro (Bara grym, den behövde han)
Bästa tävling: Fredriks (svårt att slå bowling)
Bästa stad i ljus: Kjellströms (inte särskilt falskt heller)
Bästa draget: Rickard/Thomas (taket kunde på allvar ha lyft under Linda Bengtzings "alla flickor")
Mest singlar: Rickard/Thomas (Stort kredd för det)
Mest chips: Liddén (kompenserades med ingen mat :-))
Mest schlager: Rickard/Thomas (en högoddsare faktiskt)
Största ginflaskan: Kjellström
Mest konditionskrävande: Kalle/Åbro (tipspromenad i Alplandskap, pust...)
Värsta bakfyllan: Rickard/Thomas (Skräll, nä...)
Sämsta lekledaren: Kjellströms (Kihlens försök på natten var sådär, jordnötter istället för tärningar.... hmmm)
Mest hångel: Ingen! (Alla fester totalt underkända, alldeles för lite hångel!)
Mest överdriven dans: Rickard/Thomas (men ruskigt underhållande)
Största matpotionerna: Fredrik (jösses säger jag bara)
Fullaste individen: Kalle/Åbros (Ingen aning vad han heter men full var han)
Bästa förtydligandet: Kalles/Åbro (När jag talade sossemobben tillrätta om privatisering)
Mest bar överkropp: Kjellströms (Bara sorligt...)
Jobbigaste hemrresan: Rickard/Thomas (Tågresa hem alldeles för tidigt, ingen höjdare)
Mest trappsnack: Hallsten (Var en bra trappa att prata på)
Bästa utgång: Lidden´s (Inte så mkt konkurrens men ändå bäst)
Rörigaste tävlingsrättningen: Kalle/Åbro (Någon som fattade? :-))

Finns säkert massa mer att tilläga men där tog minnet slut. Sjukt kul har det i vart fall varit.

Take care!

/Anders - vanligt förkyld

Kommentarer
Postat av: Kalle

Ännu en fantastisk sammanställning :)

2008-11-07 @ 21:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0