Mörkret är här...

Så är det. Nu är det mörkt när man åker till jobbet på morgonen och mörkt när man kommer hem. Fortfarande får jag lite ljus en bit på hemresan men snart är det mörkerkörning som gäller. Framåt februari lättar det igen. Jag bara väntar på att höstväggen ska komma. Ni vet då man inser hur långt det är till våren och att det bara kommer att fortsätta att vara mörkt och dessutom bli kallt. Det är då det gäller att tänka positiv, hitta glädjeämnen i livet och sådana finns verkligen.

Det händer ju faktiskt mycket kul även den mörka perioden. Höjdpunkten blir alpenresan, men även bandy-/spritträffen i Lidköping och Uggla, Ulvesson & Rehnborg på Circus har potential att bli höjdare. Dessutom medför mörkret en ökad mysfaktor, vilket kan vara, ja mysigt. Sedan är det ju bara dryga två veckor till Elitseriepremiären i Bandy. Skall bli kul att följa IFK i år, kan bli spännande.

Annars domineras mitt liv för tillfället av jobbet och arbetet har jag ju bestämt att inte skriva om här. Men det får den effekten att min inspiration till denna blogg varit sisådär. Men i mörket hittar man kanske denna igen. Jag tror att jag kommer att göra det!

Slutligen en uppmaning till herr snurrfint alias Karl: BÖRJA BLOGGA IGEN. Saknar dina inlägg!

Take care

/Anders

Kommentarer
Postat av: Lidden

Karl hinner tyvärr inte blogga,han har fullt upp med att inte göra någonting på jobbet....

2008-10-22 @ 21:50:38
Postat av: Kalle

Ja du...

Skulle för det första vilja säga att jag aldrig skrivit ett blogginlägg på jobbet. Är alldeles för lat för att flexa ut för att blogga...



Hade ett fantastiskt inlägg för ett tag sedan. Men när jag postade det så hade jag varit "inloggad för länge" dvs. Det försvann... Luften gick nog ur där någonstans. Men men. Kanske dags att ta fart igen...



En sista sak bara... Anders Olsson. Bespara världen från din Liveblogg... ;D

2008-10-23 @ 18:29:38
URL: http://itslikethat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0