Serre Chevalier 09

Var ju ett tag sedan mitt senaste inlägg. Detta beror främst på att jag senaste veckan varit på semester och veckan innan haft fullt upp med annat. Nåväl, nu är jag tillbaka. Tänkte ägna detta inlägg åt min trip till Alperna och Serre Chevalier.

Finns egentligen inte så mycket att skriva utan allt kan sammanfattas med ett ord:  Fantastiskt! Det var verkligen det. Jag hade sjukt höga förväntningar på denna resa och dessa uppfylldes med råge. Kanonväder, bra mat, trevligt hotel, trevligt folk och framförallt riktigt bra skidåkning. Detta kryddades med roliga incidenter och egna tolkningar av det franska språket. Vi trodde exempelvis att vi hade beställt sallad när kyparen kommer in med varma mackor...

Saker man inte kan beskriva med ord är lämpligt att visa med bilder så det gör jag nedan. Hörs snart!

/Anders - Vanlig


Belöningen efter ett hårt dagsverke i backen


Sötvattenskepsen är lånad av Kihlen. Ska försöka köpa loss den :-)

Ett schyst lunchhak

Utsikten från vår balkong

Fick lite bot mot min höjdrädsla...


Kommentarer
Postat av: cajsa

vilka fantastiska bilder!! gott och höra att du/ni haft det bra! förresten, fick du tag på nån schysst polo? :)

2009-02-01 @ 20:50:53
URL: http://lifeisabitch.blogg.se/
Postat av: Anders

Japp, två stycken. Intersport på Hälla i Västerås är min nya favo:-)

2009-02-02 @ 21:39:06
URL: http://almostordinary.blogg.se/
Postat av: Kalle

Verkar som ni hittade franskan för öl i alla fall ;)

2009-02-02 @ 22:53:19
Postat av: rickard

bière va?

2009-02-11 @ 20:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0