Svart polo sökes!

Jo, jag inser att nedanstående två stycken troligen intresserar er ungefär lika mycket som densiteten på zink men detta är min blogg och jag kan inte låte bli. Tredje stycken är mer som vanligt. 

Polo tillhör inte mina favoritplagg direkt. Eller ärligt talat, jag tycker ganska illa om polo. När jag åker skidor vill jag dock ha polo. Mycket för attt slippa halsduk. Om mindre än två  veckor bär det nu av för mig ned till Alperna för en vecka skidåkning och därför har jag sett över mitt ekiperingsbehov. Det visade sig att jag nog behöver en ny polo. Jag har en vit men den börjar sjunga på sista versen men duger kanske. Nu är det ju dock så att jag utgår från att det blir ganska mycket afterski och då vill man ju ha ett plagg på överkroppen som man slippper skämmas för och det är där en svart polo kommer in. En sådan kan ju faktiskt vara ganska stilfull. Sedan har ju mitt resesällskap med all önskvärd tydlighet klargjort att man inte får bära vilka plagg som helst (läs inlägg "Humor" och "Ännu en vecka) så jag är lite orolig om min nuvarande polo skulle duga ens som reserv...

Men vilja och kunna är inte alltid samma sak. Jag gav mig igår ut i Västerås city för att hitta mig en. Hade inställningen att den skulle vara snygg men inte kosta för mycket. Började därför på HM (enbart för kriterium två) och hittade en sort men inte i min storlek. Efter det gick jag sju välkända butiker utan att hitta en enda. Och då menar jag inte en som passade eller låg rimligt i pris utan jag hittade ingen överhuvudtaget. Så nu får jag kanske tänka om eller är det någon som vet var man kan hitta en svart polo i storlek Large?

I övrigt har det varit en lugn vecka med mycket jobb. Jag och Kalle verkar inte längre vara diskade i vår lilla bandytävling vilket är känns bra. Dessutom glädjande att mina spelare plockade ganska många poäng i helgen och att jag därmed utökade min ledning. Karl lurar dock fortfarande i vassen...

/Anders - vanlig

Kommentarer
Postat av: cajsa

duu, jag vet vad du ska ha! en sån där polo som det är dragkedja på uppetill, både snyggt och praktiskt!! sånadäringa man hade när man var lit´n,, borde väl finnas på allehanda sportbutiker.... team sportia, stadium, inter sport jaaaaaa du förstår. :) lycka till!

2009-01-13 @ 19:17:47
URL: http://lifeisabitch.blogg.se/
Postat av: cajsa

knasete, jag skrev just en kommentar... men jag tror den försvann. tokigt värre. det jag iaf skulle skriva var att du ska ha en såndäringa polotröja som har dragkedja uppetill! megasnyggt och fasligt praktiskt!! såna man hade när man var lit´n.. borde väl finnas på allehanda sportbutiker. lycka till! :)

2009-01-13 @ 19:20:14
URL: http://lifeisabitch.blogg.se/
Postat av: cajsa

äääääääääh, båda kom med ju. så då är det lika bra att ta ett tredje å ;)

2009-01-13 @ 19:52:24
URL: http://lifeisabitch.blogg.se/
Postat av: Kalle

Du har rätt. Det var ganska ointressant med polo-inlägget. Faktiskt så ointressant så det blev kul ;)

Hejpådig

2009-01-14 @ 19:50:06
Postat av: Anders

Hej på er Cajsa och Karl och tack för att ni fögyller min blogg!



Jag tror jag förstår vad du menar Cajsa och de är ju ganska snygga. Dock tror jag att de är lite för tjocka samt att det kan bli lite obekvämt med dragkjedja. Men jag ska kika ooch prova i helgen. Tack för tipset.

2009-01-14 @ 21:31:45
URL: http://almostordinary.blogg.se/
Postat av: Lidden

Har du provat sopsäck? 19.90 för 30 stycken! Då kan du byta varje kväll!!! Du behöver inte tacka för tipset,vänner ställer alltid upp! kan jag inte ordna takräcke till dig så får du ju få andra tips...

2009-01-15 @ 20:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0